Do této kavárny bych už podruhé nešla

Před časem se naše dcera vrátila z návštěvy města, a ještě ve dveřích říká: „Byla jsem
s kamarádkou v nově otevřené kavárně v jednom obchodním centru. Obsluha se nám
věnovala, káva byla výborná, ale potom přišli i další hosté, a my jsme musely začít mluvit
nahlas, abychom si rozuměly. Po necelé hodině jsme musely odejít, už se to nedalo vydržet.
Ještě teď mě z toho hluku bolí hlava. Do této kavárny bych už podruhé nešla.“ Pak zamířila
do svého pokoje a šla spát, aby si od svého nejnovějšího zážitku odpočinula.

Problémy s provozováním některých kaváren nejsou ani tak spojeny se špatným výběrem
lokality a nebo vysokými cenami. Tyto problémy má na svědomí špatná akustika. V prostoru
bez akustických úprav dochází k jevu, který se v akustice nazývá party efekt a který tak
výstižně popsala i moje dcera. Uvědomte si, že vaše kavárna není určena jen pro dva hosty,
kteří se zde budou cítit dobře a které nebude nikdo rušit. Vaše kavárna musí být určena pro
všechny hosty, kteří se zde budou cítit dobře a které nebude nikdo rušit.

Zákazník nebude dávat své peníze ani za velmi kvalitní kávu, pokud si ji nemůže vychutnat
v klidu příjemného prostředí a nebo při rozhovoru s přáteli. Opravdu neznám nic horšího, než
kavárnu u vchodu do obchodního centra, kde vás v jednom kuse obtěžuje zvuková reklama a
nebo křik pobíhajících dětí. A přitom stačí udělat základní akustické úpravy, které zlepší
celkovou pohltivost prostoru tak, aby nebylo nutné mluvit nahlas a nebo aby nebylo nutné
vynakládat veškeré úsilí k tomu, abychom slyšeli každé druhé až třetí slovo.

Vhodně navržené akustické úpravy vytvářejí příjemné akustické i vizuální prostředí.
K dispozici je celá řada obkladových materiálů k instalaci na strop a stěny interiéru, včetně
koberců a potahů sedacího nábytku. Tyto materiály se dodávají v různých formátech a
provedeních. Vyberte si z bohaté palety barev a vytvořte originální interiér, který nejlépe
vystihuje filosofii vaší obchodní značky. Stejně dobře jako vaši hosté se zde bude cítit i váš
personál, a pak se dostaví i tržby, s kterými jste při otevírání kavárny počítali.

Ing. František Tuček
TINAC

5.7.2014